Iata care sunt cele mai importante tendinte in gresie si faianta remarcate de echipa Delta Studio la targul Cersaie 2015, unul dintre cele mai importante evenimente de profil ale anului:
1. Placi in formate supradimensionate
O tendinta recurenta in sfera designului de interior, potrivita mai ales proiectelor publice, unde formatele de 300×150 cm, ca cele puse la dispozitie de Iris Ceramica, realizeaza un aspect uniform al spatiului. Formatele supradimensionate ofera senzatia ca spatiul este compus dintr-o singura suprafata, iar placile rectificate (cu muchiile taiate la 90 de grade), deoarece pot fi montate cu rosturi foarte inguste, intaresc acest efect.
Placi de 300×150 cm de la Iris Ceramica
2. Nuante cuminti, neutre
Placile neutre, o alta tendinta recurenta, sunt nelipsite din portofoliul producatorilor, si acest lucru a fost foarte vizibil la targ. Culori in nuante de nisip, beige, alb prafos, gri sau fildes, potrivite pentru a crea ambiente linistitoare, unitare, sau pentru a pune in valoare culori accent, au fost prezente in colectiile producatorilor.
Colectia Cloud de la Keope
3. Aluzii retro
Un alt trend care are continuitate, exprimat la Cersaie prin colectii dar si prin designul standurilor, multe dintre acestea fiind decorate cu obiecte vintage si elemente recuperate (ladite din lemn sau paleti). Modelele si nuantele de gresie si faianta redau cu fidelitate trecerea timpului, imprimand cu maiestrie fisurile aparute in suprafete sau aspectul de lemn patinat. Colectia ANTIQUE de la Zirconio, expusa pe un perete din standul acestora, se remarca prin fidelitatea cu care recompune ceramica artizanala. Inspirata de traditiile mestesugaresti din zona Mediteranei, ANTIQUE reitereaza trecutul prin nuantele estompate si aspectul fisurat al decoratiunii. Crapaturile sunt redate cu atata maiestrie incat par reale, iar cele sase variante ale colectiei fac posibile combinatii pline de farmec. Si spaniolii de la Natucer au mizat pe efecte vintage in noile colectii.
Seria American Newton din colectia Hydraulic Style de la Natucer
4. Obsesia pentru lemn
Acest capitol din industria placarilor ceramice a inceput cu producatori care incercau sa imite cu fidelitate fibrele lemnului, folosind imprimarea cu jet de cerneala. Ulterior s-au adaugat texturi, pentru a face aceste produse sa arate – si sa se simta – ca lemnul real. In ultimii ani, acest realism a fost atins de cateva companii, care s-au intrebat apoi ce altceva s-ar mai putea adauga. Cersaie 2015 ne-a aratat raspunsul, si acesta a fost destul de impresionant: recrearea aspectului de lemn antichizat, uscat de soare, invechit de timp si capriciile vremii, plin de emotie si istorie. Colectii precum KUNI de la Imola Ceramica (disponibila si cu imprimeuri de grafitti) sau WOODTALE si WOODLIKE de la Ragno impresioneaza prin fidelitatea imprimarii venaturii lemnoase si starnesc dorinta de a le atinge.
Kuni de la Imola Ceramica
5. Recuperarea pietrei naturale
O alta cautare inspirata de maiestria naturii este integrarea texturilor de piatra naturala, cea mai spectaculoasa fiind marmura. Standul italienilor de la FAP Ceramiche a reprezentat un tribut pentru frumusetea clasica. Colectia lor de placi ceramice ROMA este spectaculoasa, un veritabil elogiu adus Romei Antice, cu obsesia sa pentru marmura si piatra. Cele sase nuante disponibile si multitudinea de formate si texturi starnesc dorinta pentru proiecte grandioase. Standul FAP de la Cersaie a inclus si o bucatarie spectaculoasa, placata integral cu placi ceramice Roma Calacatta si Roma Imperiale, impresionanta prin fiecare detaliu: muchiile impecabile, textura fidela a faimoasei marmure de Calacatta, cu venaturile sale pronuntate, melanjul de nuante si geometria perfecta.
Bucataria FAP, placata cu placi ceramice Roma
Roma de la FAP Ceramiche
6. Pasiunea pentru caramida
Modelele de caramida au fost o alta prezenta constanta, mai ales la brandurile italiene. Unele dintre colectii erau pictate, decorate cu grafitti sau antichizate, industriale. Originala a fost reinterpretarea celor de la Bisazza, prin faimosul designer englez Tom Dixon, care semneaza placi cu o reinterpretare artistica Pop a elementelor iconice londoneze: caramizi, tevi, picaturi de ploaie sau fisuri in asfalt, toate fabricate 100% manual.
Caramizi stilizate in viziunea lui Tom Dixon pentru Bisazza.
7. Formate si reliefuri inedite
Placile hexagonale se impun ca trend, fiind spectaculoase in combinatie cu placi dreptunghiulare, dupa cum ne-au demonstrat cei de la Ragno prin ambientul pentru colectia BISTROT. Natucer a inclus in noile sale colectii formate hexagonale regulate si neregulate. O alta tendinta inedita in amenajarile de interior este reliefarea placilor, obtinandu-se 3D-uri spectaculoase si originale, ca cele din gama UP! de la Saloni. Reliefurile pronuntate starnesc iluzii optice, creand jocuri de lumina si umbra surprinzatoare.
Bistrot de la Ragno
Înscrie-te la newsletter
Află cele mai noi tendințe și cele mai bune sfaturi de amenajare.
Politica de folosire cookie-uri pe scurt
Acest site utilizează cookie-uri propii și de la terți pentru a vă oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Cookie-urile sunt stocate în browserul dvs. și ne oferă informații care ne ajută să îmbunătățim site-ul astfel încât dvs. să aveți o experiență de utilizare cât mai plăcută.
Puteți ajusta setările cookie-urilor folosite de noi cu ajutorul meniului de mai jos.
Cookie-uri necesare
Vor fi active doar cookie-uri de la WordPress sau Google. Acestea sunt necesare pentru ca site-ul să funcționeze optim.
Cookie-uri pentru monitorizare trafic
Google Analytics ne furnizează statistici anonime despre vizitatorii site-ului (ex. numar de vizitatori, timpul petrecut pe site, etc.) Acesta ne permite să determinam gradul de performanță al site-ului și ne ajută să îmbunătățim site-ul pentru ca dumneavoastră să aveți o experiență de navigare cât mai plăcută.
Vă rugăm să activați cookie-urile necesare mai întâi, pentru a putea activa cookie-urile de la terți.
Cookie-uri de marketing
Google Remarketing și Facebook Pixel ne ajută să vă livram reclame cu oferte promoționale bazate pe istoricul dumneavoastră de navigare în site.