Anul acesta a fost o nouă ediție a salonului ISH de la Frankfurt, unde producătorii de instalații termice și sanitare și-au prezentat ultimele inovații. Evident că nu puteau lipsi nici trendurie în materie de baie. Iar în privința lor noile propuneri sunt de-a dreptul revoluționare. Jens J. Wischman, Managing director a Asociației Industriei Sanitare din Germania (VDS – Vereinigung Deutsche Sanitärwirtschaft ) a făcut o analiză asupra tendințelor și a pornit de la întrebări simple: ești o persoană care obișnuiește să cânte în baie? De aici s-a dus mai departe: Ce fac cu adevărat oamenii în baie sau mai exact ce le-ar plăcea să facă în baie? Nu de alta, dar se pare că obișnuințele noastre se schimbă.
Trend Busy Bathroom ISH 2013
E o realitate faptul că mulți își beau cafeaua de dimineață în baie, citesc în această încăpere, chiar navighează pe net, vorbesc la telefon, ca să nu mai amintim de faptul că se prea poate ca în baie să se lege o conversație în toată regula între parteneri sau membrii familiei, când unul face duș și celalălt se aranjează în oglidă. Alții chiar mănâncă în baie sau folosesc diferite ingrediente pentru tratamente corporale sau măști pentru față. Pentru alții, baia este un atelier în care experimentează, pictează sau developează imagini, cum făcea și Jackson Pollock. Da, sunt lucruri firești la care designerii și arhitecții trebuie să fie atenți atunci când creează produse sau propun soluții de amenajare.
Trend Busy Bathroom ISH 2013
Se pare că baia nu mai este un spațiu tabu, iar întrebarea finală nu e la ce servește ea, ci cum ar dori oamenii să o folosească. De aici au derivat trei tendințe principale anunțate la ISH 2013. Prima se referă la baie ca la un spațiu de revitalizare, de explorare a simțurilor, de plăcerea petrecerii timpului cu tine însuți, ca persoană, protejat de mediul stresant al orașului – Bathroom Bibble. A două tendință este de a redescoperi baia ca locul de socializare și de întâlnire a familiei, conform rutinei zilnice, dimineața și seara sau de reconfortare în weekend – Busy Bathroom. Și a treia tendință este de-a ne folosi de tehnologie pentru a beneficia de cel mai înalt grad de confort și personalizare, chiar și în cele mai atipice spații în care ar trebui amenajată baia – Bathroom (R)Evolution.
Trend Bathroom Bubble ISH 2013
Luând ca reper aceste tendințe, este clar că ele vor fi combinate și adaptate de către fiecare familie, în funcție de cultura și obiceiurile specifice. Mai trebuie să ne punem întrebarea de ce băile ar trebui să fie mai mari? Este de la sine înțeles de ce. Nici unul dintre trenduri nu prevestește o micșorare a ei, ci dimpotrivă. Dar asta numai dacă suntem onești cu noi, clienții care să-și expună dorințele în fața designerilor și arhitecților, iar specialiștii, care să intuiască și să dea glas fără rețineri conceptelor și soluțiilor îndrăznețe, chiar și atunci când cerințele nu sunt de deplin formulate.
Trend Bathroom Bubble ISH 2013
Trend Bathroom REvolution ISH 2013
Trend Bathroom REvolution ISH 2013
Înscrie-te la newsletter
Află cele mai noi tendințe și cele mai bune sfaturi de amenajare.
Politica de folosire cookie-uri pe scurt
Acest site utilizează cookie-uri propii și de la terți pentru a vă oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Cookie-urile sunt stocate în browserul dvs. și ne oferă informații care ne ajută să îmbunătățim site-ul astfel încât dvs. să aveți o experiență de utilizare cât mai plăcută.
Puteți ajusta setările cookie-urilor folosite de noi cu ajutorul meniului de mai jos.
Cookie-uri necesare
Vor fi active doar cookie-uri de la WordPress sau Google. Acestea sunt necesare pentru ca site-ul să funcționeze optim.
Cookie-uri pentru monitorizare trafic
Google Analytics ne furnizează statistici anonime despre vizitatorii site-ului (ex. numar de vizitatori, timpul petrecut pe site, etc.) Acesta ne permite să determinam gradul de performanță al site-ului și ne ajută să îmbunătățim site-ul pentru ca dumneavoastră să aveți o experiență de navigare cât mai plăcută.
Vă rugăm să activați cookie-urile necesare mai întâi, pentru a putea activa cookie-urile de la terți.
Cookie-uri de marketing
Google Remarketing și Facebook Pixel ne ajută să vă livram reclame cu oferte promoționale bazate pe istoricul dumneavoastră de navigare în site.