Blog/Ultimele noutăți internaționale în materie de plăci ceramice
Bianca Lambrino 7 ianuarie 2022
4433
Ultimele noutăți internaționale în materie de plăci ceramice
Producătorii de plăci ceramice s-au concentrat în ultimii ani pe inovație tehnologică, sustenabilitate și identificarea unor materiale și soluții avansate care să eficientizeze atât procesul de producție, cât și să ridice standardul de calitate în domeniul amenajărilor. Prezenți anual la târgul Cersaie de la Bologna, inclusiv anul trecut la cea de-a 38-a ediție, organizând vizite la fabricile partenerilor noștri și urmărind în permanență noile colecții, ne actualizăm constant portofoliul cu ultimele colecții de plăci ceramice lansate de producători de top de gresie și faianță, aliniate ultimelor tendințe în design.
Noul standard minim pentru plăcile ceramice, 30 X 90 cm, face parte dintr-o orientare generală pe care am observat-o la furnizorii cu care colaborăm, spre un standard mai ridicat, materiale sustenabile, finisaje naturale și tonuri neutre care au capacitatea de a trece testul timpului. Scopul este eficientizarea investiției pentru clienți și evitarea creării unor trenduri de sezon. Astfel, producători din portofoliul nostru precum Porcelanosa, Kerama Marazzi, Keramyth, Argenta și FAP mizează pe texturi naturale care să creeze o legătură între interior și exterior. Printre trendurile actuale de gresie și faianță, se numără cele cu aspect de piatră naturală, lemn și ciment. Inclusiv pentru plăcile decor, accentele sunt foarte fine și rezervate. În ceea ce privește dimensiunea, se optează pentru plăci de mari dimensiuni ce asigură o imagine unitară și continuă, cu mai puține rosturi, ce le face mult mai ușor de întreținut. Plăcile de foarte mici dimensiuni tip metro sau în format pătrat 20×20 cm și colorate se păstrează în tendințe exclusiv pentru utilizarea pe zone restrânse, atunci când designul are nevoie de crearea unor contraste sau de anumite zonificări.
Producătorii recreează fidel pe plăci ceramice venaturile marmurei, calcarului, onixului și ale altor pietre semiprețioase, într-un demers de a aduce mai aproape frumusețea și imperfecțiunea naturală. Plăcile ceramice ce redau texturi naturale pot fi integrate în diverse amenajări, atât clasice, cât și contemporane, și aduc măreție oricărei amenajări. Pentru a reda cât mai fidel textura resurselor naturale, cei mai mulți producători aleg tăierea rectificată a plăcilor în dimensiuni cât mai mari.
Datorită nevoii și dorinței de a integra exteriorul în interior, producătorii pun mare accent pe colecțiile de plăci ceramice care redau textura lemnului. Versatilitatea acestora în amplasare, atât în băi, cât și în zona de zi, bucătărie, living, dining, și ușurința în montare, instalare și întreținere, cresc substanțial avantajele față de parchet.
Stilul industrial continuă să fie în topul opțiunilor de design interior atât pentru amenajările rezidențiale, cât și pentru cele retail și HoReCa. Astfel, mulți producători au ales să își extindă și să diversifice producția de plăci ceramice cu aspect de ciment. De la finisaje curate, la cele granulate și texturate, în diverse tonuri de bej, crem și gri, portofoliul producătorilor este foarte variat.
Re-standardizarea pieței și noile trenduri sunt consecința educării clienților atât dintr-o perspectivă estetică, cât și economică. Oamenii au înțeles că o investiție în mediul în care trăiesc influențează starea de bine și potențează un stil de viată ridicat. Astfel, se renunță progresiv la variantele cele mai economice, care pe termen lung se dovedesc a fi nerentabile, și se optează pentru variante care, deși au un cost mai ridicat, oferă o calitate superioară, atât din perspectiva durabilității, cât și a designului, maximizând astfel investiția. Dimensiunile mai mari ale plăcilor ceramice, tonurile și texturile naturale urmează un design contemporan, liniar și curat, oferind mai multă precizie și uniformitate în proiectele de amenajări interioare.
Cu o experiență de peste 25 de ani în domeniu, am observat însă că o calitate ridicată a produselor folosite nu garantează succesul unei amenajări. Foarte important pentru obținerea unei amenajări corecte și pentru optimizarea bugetului și timpului investit în amenajare este și consultanța unui profesionist. Venind în întâmpinarea acestei nevoi și dorind să oferim clienților noștri un pachet complet de servicii, am introdus serviciile de consiliere în showroom, pentru clienții interesați de o amenajare parțială, dar și programul proiecte de amenajare interioară complete pentru cei care își doresc servicii integrate ce includ managementul întregului proiect de către un arhitect Delta Studio Design.
Inspiră-te din ideile de amenajare pentru baie, bucătărie, living și dormitor concepute de arhitecții noștri cu produse si finisaje din portofoliul nostru și programează o vizită în showroom pentru a beneficia de consilierea unui specialist Delta Studio. Dacă proiectul tău este mai complex, apelează cu încredere la arhitecții Delta Studio Design, care îți vor oferi expertiza lor pe toată durata implementării proiectului tău.
Înscrie-te la newsletter
Află cele mai noi tendințe și cele mai bune sfaturi de amenajare.
Politica de folosire cookie-uri pe scurt
Acest site utilizează cookie-uri propii și de la terți pentru a vă oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Cookie-urile sunt stocate în browserul dvs. și ne oferă informații care ne ajută să îmbunătățim site-ul astfel încât dvs. să aveți o experiență de utilizare cât mai plăcută.
Puteți ajusta setările cookie-urilor folosite de noi cu ajutorul meniului de mai jos.
Cookie-uri necesare
Vor fi active doar cookie-uri de la WordPress sau Google. Acestea sunt necesare pentru ca site-ul să funcționeze optim.
Cookie-uri pentru monitorizare trafic
Google Analytics ne furnizează statistici anonime despre vizitatorii site-ului (ex. numar de vizitatori, timpul petrecut pe site, etc.) Acesta ne permite să determinam gradul de performanță al site-ului și ne ajută să îmbunătățim site-ul pentru ca dumneavoastră să aveți o experiență de navigare cât mai plăcută.
Vă rugăm să activați cookie-urile necesare mai întâi, pentru a putea activa cookie-urile de la terți.
Cookie-uri de marketing
Google Remarketing și Facebook Pixel ne ajută să vă livram reclame cu oferte promoționale bazate pe istoricul dumneavoastră de navigare în site.